Voskování je stále nejoblíbenější způsob ochrany laku vozu. Nejen kvůli tomu, že vosk lak zakonzervuje, chrání jej před nečistotami a lak se krásně leskne, ale i jeho hydrofobní vlastnosti Vás ohromí. Vosk krásně odpuzuje vodu, tím Vám usnadní následnou údržbu vozu, jako je mytí. A pokud Vás zajímá jak na to, tak tady je návod. Při voskování je důležité se vyvarovat přímému slunci, tak aby byl povrch vozu chladný.

Začínáme mytím.

Lak vozu musíme zbavit všech nečistot. Hmyz a nečistoty odstraníme za pomoci prewash přípravku (Auto Finesse Citrus Power), který nás podobných nečistot zbaví a usnadní nám následné kontaktní mytí. Vůz následně pořádně opláchneme a začneme s důkladným mytím. Mýtí doporučujeme za pomoci metody dvou kýblů s ochranou vložkou, kvalitním autošamponem bez příměsí vosku a mycí rukavicí. Pokuď máte napěnovač určitě nezapomeňte na předmytí aktivní pěnou, která lak zbaví mastnoty a hrubých nečistot. Po umytí lak důkladně vysušíme sušícím ručníkem Aqua Deluxe. 



Dalším krokem bude důkladná dekontaminace.

I lak má „póry“, v kterých zůstávají nečistoty, kterých je potřeba se před voskováním zbavit. Každý den se do laku „zažírají“ nečistoty typu ptačí trus, mušky, ale i brzdový prach, polétavá rez nebo asfalt. Těchto nečistot se bohužel nezbavíme mytím, proto je potřeba lak dekontaminovat.
Dekontaminace máme 2 druhy:
1. Chemická dekontaminace – odstraňení polétavé rzi. Vezmeme odstraňovač polétavé rzi, nastříkáme ho na lak a necháme chvilku působit, následně oplácheneme (např. Flacht Iron remover) a odstraňovač asfaltu a lepidel použijeme na kontaminované místo.(Auto Finesse ObliTARate).
2. Mechanická dekontaminace – pomocí dekontaminační hlíny (Clay např. od Valetpro). Jak na mechanickou dekontaminaci. Začneme tím, že na lak nastříkáme lubrikaci přímo určenou pro clayování (např. Gyeon ClayLube), aby nám po laku clay (dekontaminační plastelína) krásně klouzal a my se nemuseli bát poškrábání laku. Postupně jezdíme clayem po laku bez jakéhokoli tlaku, pohybem do strany nebo nahoru a dolů. Nikdy ne kroužívými pohyby!  Lak vozu na další krok musíme znovu pořádně usušit. Pro mechanickou dekontaminaci laku jsme zařadili do nabídky Auto Finesse Clay Bar kit.





Dále budeme připravovat lak pod vosk.

Můžeme i nemusíme lak před voskováním leštit. Výhodou leštění je, že následná aplikace vosku bude mít ještě větší lesk a hloubku laku. Leštit můžeme buď ručně nebo strojně. (Ke strojnímu leštění určitě doporučujeme orbitální leštičku od Auto Finesse, se kterou si poradí i začátečník a je cenově dostupná.) Díky leštění se zbavíme mikroškrábanců a lak s voskem se následně krásně spojí. Před aplikací přírodního vosku doporučujeme lak připravit za pomoci leštěnky Rejuvenate. Leštěnku aplikujeme krouživými pohyby, stejně jako budeme nanášet vosk. Pořádně setřeme. Před syntetickými vosky lak důkladně odmastíme např. Gyeon Prep. A máme připraveno.



Sladká tečka na závěr – voskování.

A jsme u hlavního kroku! Důležitý je výběr vosku. Vosky rozdělujeme na přírodní a syntetický. Přírodní vosk (např. Auto Finesse Radiance) -  je vhodnější spíše do teplejších měsíců, výdrž 3 měsíce a brilatní lesk. Syntetický vosk (např. Soft99 Fusso) - doporučujeme na chladnější zimní měsíce, větší výdrž okolo 8 měsíců a odvod vody jako keramická ochrana. Tak jdeme na to! Pro nanášení vosku budeme potřebovat aplikátor. Můžeme zvolit pěnový nebo mikrovláknový. Na aplikátor naneseme vosk a postupně krouživými pohyby nanášíme malou vrstvu na jednotlivé části vozu. Necháme pár minut zavadnout a sleštíme utěrkou do zrcadlového lesku. (Vhodná je přímo utěrka na stírání vosků Micro Tweed.) Případně aplikujeme druhou vrstvu pro jistotu, kdybychom někde vynechali. Mezi vrstvením necháme
 alespoň hodinku na proschnutí první vrstvy.



A máme hotovo!

95% zboží skladem

Veškerý sortiment se snažíme držet skladem pro okamžité odeslání.